…ro meg over…

Ro meg over
Denne broa kan jeg aldri bygge
Ro meg over
Før jeg brenner ut og sovner inn
Fortell meg om kjærlighet
Som er mer enn det første skritt
På en gammel vei
Til trøtthet og stengte sinn
Ro meg over
Ro meg over
For i dette land er jeg en fremmed
Ro meg over
Så jeg tør å møte blikket ditt
Her skal vi finne et hus
Uten gamle skap og slitte bilder
Det var aldri mitt
Ro meg over dit hvor drømmen aldri sover
Før meg dit så jeg kan holde det jeg lover
Gi meg hjertebank og sjelefred
Ro meg over
Ta meg med
Ro meg over dit hvor drømmen aldri sover
Før meg dit så jeg kan holde det jeg lover
Gi meg hjertebank og sjelefred
Ro meg over
Ta meg med
Ro meg over dit hvor drømmen aldri sover

  1. ….såå nydelig….ja..vi trenger hverandre…..koselig at dere kommer til konfirmasjon..lenge siden vi har prata no….klem

  2. ..hvem har skrevet diktet??

    • gunnhild
    • mars 18th, 2010

    Eg hadde setninga «ro meg over» i hovudet eit par dagar, før eg kom på at det var Anne Grete Preus som hadde skrive det…. Ho kan få sagt det…

  3. «Lav sol! Høy himmel»
    Ho skriv nydelege tekstar Anne Grete Preus. Eg måtte setje på denne no. Ein annan av mine favorittar er «det snør».

    Hjalmar

    • gunnhild
    • mai 3rd, 2010

    Den kjenner eg ikkje til… fann ingen på dei albuma eg har. Har den ein annan tittel?

    • Hjalmar
    • september 22nd, 2010

    Eg hugsar ikkje tittelen, men første verset er omtrent sånn:

    «Det snør – himmelsk korrekturlakk over feilstavet sommer.
    Og hør – bylarmen forsvinner under dalende flommer.
    Vi har hørt at ingen snøfnugg er like
    og sånne under kan en tenke på en stund.
    Jeg lener hodet helt tilbake og får et iskyss på min munn.

    Alt går litt langsommere her på jorden når hele himmelen faller ned. »
    – Anne Grete Preus

    • gunnhild
    • september 22nd, 2010

    åååå..»når himmlen faller ned» 🙂 genial tekst

  1. No trackbacks yet.

Legg att eit svar

